Arkiv
Från kundfeedback till förbättringar och lärande | Andrea Birch-Jensen
I vår snabbrörliga och alltmer digitaliserade värld blir kundförståelse allt viktigare. Men hur lyssnar vi på kunden? Vilken betydelse har…
16 juni, 2021
Läs mer
Hållbarhet och Lean – två språk, ett syfte | Anna Sundell, Stena Metall
Stena Metall-koncernen omfattar ett flertal bolag med verksamheter inom återvinning, industri och handel. Ett cirkulärt och hållbart perspektiv genomsyrar verksamheten,…
Läs mer
Att utvecklas genom problemlösning | Anders Jonsson, Powertrain Engineering Sweden
Anders Jonsson, Powertrain Engineering Sweden, tidigare Volvo Cars, bygger en lärande organisation med coaching i fokus. Han är nu verksam…
11 maj, 2021
Läs mer
Strukturerat förbättringsarbete: Färgelanda vårdcentral (endast digitalt)
Leanfilosofi i utvecklings- och arbetsmiljöarbetet infördes redan 2003 på Herrestads Vårdcentral. Hela personalgruppen involverades och de tvärprofessionella arbetsgrupperna var stommen…
Läs mer