Du anv?nder en f?r?ldrad webbl?sare, hemsidan kan d?rmed se lite konstig ut. Uppdatera din webbl?sare f?r en b?ttre upplevelse.
Bokbutik
Vi har just nu problem med anmälningar från äldre versioner av Internet Explorer. Vänligen kontakta Rikard Sjöström, rikard.sjostrom@leanforum.se, 070-795 29 29 vid eventuella problem.
Utgiven av Lean Enterprise Academy i samarbete med ICDP
David Brunt och John Kiff
I den här handboken presenteras praktiska steg för att uppnå en förändring enligt leanprinciperna inom försäljning och service. Med bilservice och reparation som exempel visas hur pionjärer inom området har fördubblat produktionen, minskat antalet missnöjda kunder och personalomsättningen, samtidigt som de väsentligt har ökat nettomarginalen och värdet på verksamheten. Metoderna har testats av författarna under flera års tid inom återförsäljare i Europa.
Lean Forum är en ideell förening med uppgift att vara samhällets ledande inspiratör och informatör för att maximera värde och att minimera slöseri. Varje år uppmärksammar vi föredömen inom lean genom att dela ut Svenska Leanpriset.