Årets examensarbete fokuserar kundorientering inom offentlig sektor
Lean Forums pris för Årets bästa examensarbete går till Anna Wåhlin och Malin Hoorn Ceder för deras arbete ”Kundorientering – en utmaning för offentlig verksamhet”.
Vinnarna har utsetts av Lean Forums styrelse, i konkurrens med 24 andra bidrag. Motiveringen lyder:
”Det centrala i lean och kvalitetsutveckling är fokus på ökat värde för kunden. Examensarbetet utmärker sig genom att fokusera på betydelsen av utifrånperspektiv i förbättringsarbetet och föra in det i en miljö där kundbegreppet är komplext. Flera organisationer inom offentlig sektor kan ha stor nytta av att läsa denna rapport.”
Examensarbetet har utförts vid Mittuniversitetet Östersund med Johan Lilja som handledare.
Prissumman är totalt 15.000 kr. Priset delas ut vid konferensen Lean Forum 2014 på Slagthuset i Malmö 30 september-1 oktober. Examensarbetet kommer att presenteras på konferensen under workshopen ”Framgångsrika föredömen”, då också finalisterna i Svenska Leanpriset presenterar sina erfarenheter.
>> Ladda ned examensarbetet Kundorientering – en utmaning för offentlig verksamhet
Frågor besvaras av Rikard Sjöström, 070-795 29 29, rikard.sjostrom@leanforum.se