Så sätter Systembolaget kunden i centrum | Hans Jungland
Handen på hjärtat, hur mycket av ert förbättringsarbete sker med kunden som verkligt centrum? Hur ska ni skapa kundcentrering i allt förbättringsarbete?
Systembolaget utsågs i år – för sjätte gången! – till Sveriges bästa serviceföretag. Och för tredje året i rad fick Systembolaget högst förtroende i Förtroendebarometern, som mäter svenska folkets förtroende för företag, medier och samhällets institutioner.
Många av oss har upplevt Systembolagets fantastiska utveckling av kundmötet.
På Lean Forum möter du Hans Jungland, försäljningsdirektör för Systembolaget. Han kommer öppet dela erfarenheter från utskällt monopol till Sveriges mest älskade serviceföretag:
- Riktningen för utvecklingen: kundlöftet.
- Det goda ledarskapet som grund för det goda kundmötet. Så gick vi från att vara regelstyrda till värderingsstyrda.
- Så fortsätter Systembolaget resan med ”Kraften i 5000”, där alla medarbetare ges förutsättningar, träning och mål för att bli sätt bästa jag på jobbet. Se hur de tar tillvara människors olikheter för att alltid imponera på kunden.
Vi utlovar en start på Lean Forum där du får med dig inspiration och kunskap för att ert förbättringsarbete ska drivas med kunden i centrum, från strategisk nivå till dagligt genomförande.
Hans Jungland är försäljningsdirektör för Systembolaget och del av företagsledningen. Han har tidigare varit chef för butiksutveckling i Systembolaget och dessförinnan arbetat som avdelningschef/kategorichef på Coop, försäljningschef på Stor&Liten och butikschef på Konsum.